Bölüm Kalite Çalışmaları
Vizyon: Görsel iletişim tasarımı alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel, yenilikçi ve evrensel değerler eksenli, teori üzerine uygulamayı temellendirebilen, alanında özgün ve yaratıcı ürünler ortaya koyma becerisine sahip öğrenciler yetiştirmek. Görsel iletişim tasarımı bölümünün hem yetiştirdiği nitelikli mezunlarla hem de akademik kadrosuyla uluslararası düzeyde tanınır olması hedeflenmektedir.
Amaç: İletişim anlayışının ve teknolojisinin hızla değiştiği günümüzde görsel iletişim tasarım alanında nitelikli ve yaratıcı bireylere ihtiyaç duyulması nedeniyle görsel çevrenin analitik ve yaratıcı biçimde işlenmesini sağlayan, görsel teknolojiyi iletişim ortamında ustalıkla kullanan ve görsel problemlere öğrendiği teoriler ve örnekler ışığında yeni çözümler üreterek tasarımlara dönüştüren iletişimciler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Güçlü Yanlar
Süleyman Demirel Üniversitesi eğitim öğretimde kurumsallaşmış bir yapıya sahip olması nedeniyle Görsel iletişim Tasarımı Bölümü aday öğrencilerce tercih edilmektedir. Bunun altında güncel teknolojik alt yapıya sahip olunması, deneyimli ve dinamik akademik kadro, dersliklerin nitelikleri, engelsiz üniversite, sektörle bütünleşik yaklaşım, öğrenci katılımına destek, konum ve erişilebilirlik, sosyalleşme olanakları ile kulüp faaliyetleri yatmaktadır.
Deneyimli Akademik Kadro: Görsel iletişim Tasarımı Bölümü alanında uzman ve deneyimli akademik kadrosu ile iletişim ve medya teknolojilerini yakından takip eden bir vizyon benimsemektedir.
Akademik ve Bilimsel Çalışmalar: Bölümün güçlü akademik kadrosu tarafından üretilen bilimsel ve sanatsal çalışmalar güçlü yönlerini yansıtmaktadır. Ayrıca her ünvandan öğretim elemanlarının yayın sayılarının yıllara göre artmakta oluşu yine bölümün güçlü yanı olarak değerlendirilebilir. Bölümde Doçent sayısının çokluğu da en önemli kalite göstergelerindendir.
Teknoloji Dostu Derslikler: Projeksiyon makineli ve internet erişimli derslikler bölümde işlenen öğretim programının etkinliğini artırmada güçlü yön olarak görülmektedir.
Engelsiz Üniversite: Süleyman Demirel Üniversitesinde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına kayıtlı bulunan özel gereksinimli öğrencilerin, yetersizlikten etkilenme durumları nedeni ile eğitim – öğretim ve sınav uygulamalarında karşılaştıkları sorunlara yönelik çözümler getirmek, eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve sunulan eğitim uygulamalarından eşit ve erişilebilir bir biçimde yararlanmaları için gerekli olan düzenlemeler için engelli öğrenciler koordinatörlüğü bulundurmaktadır. Bu özel gereksinimli öğrencilere yönelik eğitim öğretim faaliyetlerinin yürütülmesinde güçlü yön olarak ortaya çıkmaktadır.
Sektörel Katkı ve Geliştirme: Medya, iletişim, tasarım ve sanat alanlarından profosyonellerin misafir katılımcı olarak eğitim-öğretime katkı vermesi verimliliği arttırmaktadır.
Öğrenci Katılımına Destek ve Ödüllendirme: Bölümdeki öğrencilerin öne çıkan çalışmalarının gerek birim bünyesinde gerekse farklı üniversitelerce yapılan yarışmalarda temsil edilmesi için teşvik edilmesi bölümün tanınırlığı ve marka değeri açısından önem taşımaktadır.
Konum ve Erişilebilirlik: Isparta merkezine yakın toplu taşıma ile kolay ulaşım olanakları da bölümün güçlü yanını göstermektedir.
Kütüphane ve İnternet Olanakları: Bilgiye kolay erişilebilirlik ilkesiyle hareket eden bölümde öğrencilere ders alanlarında da belli alanlarda çalışmalarını yapma imkanı sunulmaktadır. Ayrıca kampüs içerisindeki ücretsiz WIFI erişiminden faydalanabilmektedirler.
Sosyalleşme ve Kulüp Faaliyetleri: Bölümün merkezi derslilerde bulunması, avm, kütüphane, sağlık hizmetleri, yemekhane, kültür ve spor merkezlerine konum olarak yakınlığını sağlamaktadır. Öğrenci kulüplerinin aktif işleyişi, sıklıkla gerçekleştirilen bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler de bölümün güçlü yanlarını ortaya koymaktadır.
Zayıf Yanlar
Bölüm bünyesindeki eğitim öğretim uygulaması sürekli olarak gelişme ve iyileşme prensibiyle hareket etmektedir. Bu bağlamda öğrenci ve akademik personel geri bildirimleri hızlıca değerlendirmeye alınmakta ve çözüm üretimi hedeflenmektedir. Ancak fakülteye ait dersliklerin ve uygulama alanlarının eksikliği sıklıkla öğrenci ve öğretim elemanlarınca hissedilmektedir
Fırsatlar
Eğitim kadrosu: İletişim, medya, sanat ve tasarım alanından öğretim üyelerin sahiptir.
Altyapı: Teknolojik alt yapılı derslikler, GİT Atölyesi kapsamında pratiğe yönelik uygulamalar, kütüphanenin sunduğu özel çalışma alanları, sosyal mekanlar öğrencilere bilgiye erişmek ve pratik yapmak için imkanlar sunmaktadır.
Fiziksel konum: RATEM, UZEM, KİMER gibi uygulama ve araştırma merkezlerine yakınlık öğrencilerin görsel iletişim tasarımı uygulamalarına kısmi zamanlı olarak katılımları için fırsat olarak görülmektedir.
Akademik dergiler, çalışmalar, etkinlikler: İletişim Fakültesi bünyesinde DOĞU-BATI gazetesi ve İFADE Bilimsel Akademik Dergisi yayımlanmaktadır. Bölüm öğretim üyeleri ve öğrenciler bu yayınlara katkı sağlamaktadır.
Tehditler
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü hem teknolojik hem de bilgi olarak sürekli gelişime maruz kalmaktadır. Bu bağlamda dijitalleşen dünya ve teknolojik yenilikler kapsamlı bir şekilde derslere entegre edilmelidir. Bunun için de yeni dersler müfredata eklenebilir, bazı dersler dijital dünyayı da kapsayıcı olarak geliştirilebilir ya da değiştirilebilir.
Bölüm Başkanı: Prof.Dr. Bayram Oğuz AYDIN
Bölüm Başkan Yardımcısı: Doç. Tuğba GÜNGÖR
Bölüm Başkan Yardımcısı: Dr. Öğr. Üyesi Yasin ÖZTÜRK
Bölüm Sekreteri: Nesrin ÇELİKKAYA
GÖREV TANIMI
Süleyman Demirel Üniversitesi üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; fakültenin vizyonu, misyonu doğrultusunda eğitim ve öğretimi gerçekleştirmek için gerekli tüm faaliyetlerinin etkenlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi amacıyla idari ve akademik işleri bölüm içersinde yapar.
GÖREV ve SORUMLULUKLARI
2547 Sayılı Kanunun 21. Maddesinde Bölüm Başkanlarının görevleri belirtilmiştir.
1. Bölüm, bölüm başkanı tarafından yönetilir.
2. Bölüm başkanı, görevi başında bulunamayacağı süreler için öğretim üyelerinden birini vekil olarak bırakır.
3. Herhangi bir nedenle altı aydan fazla ayrılmalarda, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı yöntemle yeni bir bölüm başkanı atanır.
4. Bölüm başkanı, bölümün her düzeyde eğitim - öğretim ve araştırmalarından ve bölüme ait her türlü faaliyetin düzenli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden sorumludur.
5. Bölüm kurullarına başkanlık eder.
6. Bölümün ihtiyaçlarını Dekanlık Makamına yazılı olarak rapor eder.
7. Dekanlık ile Bölüm arasındaki her türlü yazışmanın sağlıklı bir şekilde yapılmasını sağlar.
8. Bölüme bağlı Anabilim dalları arasında eşgüdümü sağlar.
9. Bölümün ders dağılımını öğretim elemanları arasında dengeli bir şekilde yapılmasını sağlar.
10. Bölümde eğitim-öğretimin düzenli bir şekilde sürdürülmesini sağlar.
11. Ek ders ve sınav ücret çizelgelerinin zamanında ve doğru bir biçimde hazırlanmasını sağlar.
12. Bölümün eğitim-öğretimle ilgili sorunlarını tespit eder, Dekanlığa iletir.
13. Bölümün değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarını yürütür, raporları Dekanlığa sunar.
14. Bölüme bağlı programların akredite edilme çalışmalarını yürütür.
15. Eğitim-öğretimin ve bilimsel araştırmaların verimli ve etkili bir şekilde gerçekleşmesi amacına yönelik olarak Bölümdeki öğretim elemanları arasında bir iletişim ortamının oluşmasına çalışır.
16. Fakülte Akademik Genel Kurulu için Bölüm ile ilgili gerekli bilgileri sağlar.
17. Her dönem başında ders kayıtlarının düzenli bir biçimde yapılmasını sağlar.
18. Bölüm öğrencilerinin eğitim-öğretim sorunları ile yakından ilgilenir.
19. Bölümündeki öğrenci-öğretim elemanı ilişkilerinin, eğitim-öğretimin amaçları doğrultusunda, düzenli ve sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlar.
20. Ders kayıtlarının düzenli bir biçimde yapılabilmesi için danışmanlarla toplantılar yapar.
21. Lisans eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliği ile yönergelerin ruhuna uygun bir şekilde uygulanmasını sağlar.
22. Öğretim elemanlarının derslerini düzenli olarak yapmalarını sağlar.
23. Bölüm ERASMUS/FARABİ programlarının planlanmasını ve yürütülmesini sağlar.
24. Fakültenin etik kurallarına uymak, iç kontrol faaliyetlerine katılmak,
25. Dekanlığın, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri yapar.
YETKİLERİ
· Yukarıda belirtilen görev ve sorumlulukları gerçekleştirme yetkisine sahip olmak.
· Faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli araç ve gereci kullanabilmek.
· Süleyman Demirel Üniversitesi’nin temsil yetkisini kullanmak.
· İmza yetkisine sahip olmak.
· Emrindeki yönetici ve personele iş verme, yönlendirme, yaptıkları işleri kontrol etme, düzeltme, gerektiğinde uyarma, bilgi ve rapor isteme yetkisine sahip olmak.
EN YAKIN YÖNETİCİSİ
Dekan Yardımcısı
AST İŞ UNVANLARI
Öğretim Üyeleri, Bölüm Sekreterleri
BU İŞTE ÇALIŞANDA ARANAN NİTELİKLER
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda ve 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nda belirtilen genel niteliklere sahip olmak;
1. Bölüm başkanı; bölümün aylıklı profesörleri, bulunmadığı takdirde doçentleri, doçent de bulunmadığı takdirde yardımcı doçentler arasından fakültelerde dekanca, fakülteye bağlı yüksekokullarda müdürün önerisi üzerine dekanca, rektörlüğe bağlı yüksekokullarda müdürün önerisi üzerine rektörce üç yıl için atanır. Süresi biten başkan tekrar atanabilir.
2. Görevinin gerektirdiği düzeyde iş deneyimine sahip olmak,
3. Yöneticilik niteliklerine sahip olmak; sevk ve idare gereklerini bilmek,
4. Faaliyetlerini en iyi şekilde sürdürebilmesi için gerekli karar verme ve sorun çözme niteliklerine sahip olmak.
SORUMLULUK
Bölüm başkanı, yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirirken, Dekana ve Dekan Yardımcılarına karşı sorumludur
Kaynaklar:
1. 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanun
GÖREV TANIMI
Süleyman Demirel Üniversitesi üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Bölüm başkanı, bölümündeki öğretim üyelerinden en çok iki kişiyi başkan yardımcısı olarak atayabilir. Bölüm başkanı gerekli gördüğünde yardımcılarını değiştirebilir. Bölüm başkanının görevi sona erdiğinde yardımcılarının görevi de sona erer.
Bölüm başkan yardımcıları, bölüm başkanına görevlerini yerine getirmede yardımcı olan öğretim elemanlarıdır ve birimde görev yapan öğretim elemanlarının hiyerarşik amiri değildir. Bölüm başkan yardımcıları, bölüm başkanına vekalet etmeleri durumunda, birimde görevli öğretim elemanlarının hiyerarşik amiri sıfatıyla hareket ederler.
GÖREV ve SORUMLULUKLARI
1. Yükseköğretim Kanunu’nun 4 ve 5. maddelerinde belirtilen amaç ve ilkelere uygun hareket etmek,
2. Bölümün kadro ve öğretim elemanı ihtiyacını planlayarak, Bölüm Başkanına sunmak,
3. Derslerin dengeli bir şekilde dağıtılmasını sağlamak,
4. Der planı ve ders içeriklerinin güncellenerek, diğer üniversitelerle uyumlu hale getirilmesini sağlamak,
5. Bölüm kurullarına katılmak,
6. Bilimsel alanda ulusal ve uluslararası kongreler düzenlenmesini planlamak,
7. Bölümün ders ve sınav programlarını hazırlamak, uygulanmasını denetlemek,
8. Bölüme ve anabilim dalına akademik eleman yetiştirmek amacıyla, yüksek lisans ve doktora programları açılmasını sağlamak,
9. Öğretim elemanları arasında yardımlaşma ve dayanışmayı tesis etmek,
10. Öğretim elemanlarının görev sürelerinin uzatılması ile ilgili hazırlıkları başlatmak,
11. Kaynakların verimli, etkin ve ekonomik kullanılmasını sağlamak,
12. Öğrencilerin devam ve başarı durumlarını izlemek,
13. Raporlu ve izinli öğrencilerin durumlarını değerlendirmek,
14. Bitirme tezi ve lisansüstü tezleri ile ilgili çalışmaları yürütmek,
15. Bölümün faaliyet raporu, stratejik plan, performans kriterleri gibi her yıl yapılması zorunlu çalışmalarını yaparak, hazırlanacak raporu dekanlığa sunmak,
16. ERASMUS ve FARABİ programları ile ilgili çalışmaları koordine etmek,
17. Özürlü ve yabancı uyruklu öğrencilerin sorunları ile ilgilenmek,
18. Ek ders ödemeleri ile ilgili belgelerin zamanında dekanlığa ulaştırılmasını sağlamak,
19. Bölümün ihtiyaçları ile ilgilenmek,
20. Lisans ve lisansüstü tez danışmalıklarının belirlenmesi ve öğretim elemanlarına dengeli dağıtılmasını sağlamak, ders ve sınav programlarını hazırlamak,
21. Öğrenci konseyi seçimlerini yapmak,
22. Bölümün WEB sayfasının güncellenmesini sağlamak,
23. Lisansüstü tez jürilerinin oluşturulmasını sağlamak ve izlemek,
24. Öğretim elemanlarının izin ve görevlendirme taleplerini izlemek,
25. Öğrenci danışmanlık hizmetlerini arttırmak, öğrencilerle görüşme saatleri düzenlemek, sorunlarını dinlemek,
26. Bölüm içi seminerleri organize etmek,
27. Fakültenin etik kurallarına uymak, iç kontrol faaliyetlerini desteklemek,
28. Dekan, Dekan Yardımcısı ve Bölüm Başkanı’nın vereceği diğer işleri yapmaktır
YETKİLERİ
· Yukarıda belirtilen görev ve sorumlulukları gerçekleştirme yetkisine sahip olmak.
· Faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli araç ve gereci kullanabilmek.
EN YAKIN YÖNETİCİSİ
Bölüm Başkanı
BU İŞTE ÇALIŞANDA ARANAN NİTELİKLER
1.657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda ve 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nda belirtilen genel niteliklere sahip olmak;
2. Görevinin gerektirdiği düzeyde iş deneyimine sahip olmak,
3. Yöneticilik niteliklerine sahip olmak; sevk ve idare gereklerini bilmek,
4. Faaliyetlerini en iyi şekilde sürdürebilmesi için gerekli karar verme ve sorun çözme niteliklerine sahip olmak.
SORUMLULUK
Anabilim dalı başkanı, yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirirken, bölüm başkanına karşı sorumludur.
Kaynaklar:
1. 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanun
GÖREV TANIMI
Süleyman Demirel Üniversitesi üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Fakülte’mizin vizyonu, misyonu doğrultusunda eğitim ve öğretimi gerçekleştirmek için gerekli tüm faaliyetlerinin etkenlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi amacıyla çalışmaları yapmak.
GÖREV ve SORUMLULUKLARI
1. Yükseköğretim Kanunu’nun 4 ve 5. maddelerinde belirtilen amaç ve ilkelere uygun hareket etmek,
2. Fakülte bünyesinde bilimsel ve akademik etkinliklere katılmak.
3. Sorumlusu olduğu dersler ve laboratuarlar için Fakülte’nin talep ettiği bilgileri ve dokümanları vermek.
4. Ders içeriklerinin hazırlanması ve planlanması çalışmalarına katılmak
5. Ders programlarının eksiksiz yürütülmesi sağlamak.
6. Öğrenci danışmanlık hizmetlerine katılmak, öğrencilerin bölüm ve çevreye uyum sağlamalarına yardımcı olmak.
7. Sorumlusu olduğu ders ve laboratuarlarda yapılacak değişiklikler ve onay için bölüm başkanlığından gerekli izinleri zamanında almak.
8. Her yarıyıl sonunda sorumlusu olduğu dersler için öğrenciler tarafından doldurulan ders değerlendirme formu sonuçlarına göre iyileştirme çalışmaları yapmak.
9. Yüksek Öğretim Kanunu ve Yönetmeliklerinde belirtilen diğer görevleri yapmak.
10. Kendini sürekli geliştirmek; yabancı dil ve akademik bilgi seviyesi ile entelektüel donanımını geliştirmek; ders dışı üniversite etkinlikleri düzenleme ve düzenlenen faaliyetlere katkı sağlamak; sosyal sorumluluk projeleri yapmak, topluma önder ve öğrencilerine yararlı olma çabası içinde olmak.
11. Bölüm başkanının öngördüğü toplantılara katılmak, faaliyetlere destek vermek,
12. Bilimsel araştırmalar ve yayınlar yapmak,
13. Bilimsel alanda ulusal ve uluslararası kongreler düzenlenmesine destek vermek,
14. Aynı dersi veren öğretim elemanları arasında, toplantılar yaparak, derslerde anlatılacak konular ve sorulacak sorular arasında eşitliği sağlamak,
15. Kaynakların verimli, etkin ve ekonomik kullanılmasını sağlamak,
16. Öğrencilerin devam ve başarı durumlarını izlemek,
17. Bölümün eğitim-öğretim faaliyeti, stratejik plan, performans kriterleri gibi çalışmalara destek vermek,
18. ERASMUS ve FARABİ programları ile ilgili çalışmalara katılmak,
19. Özürlü ve yabancı uyruklu öğrencilerin sorunları ile ilgilenmek,
20. Ek ders ödemelerine esas teşkil eden formlarının zamanında ve eksiksiz olarak tahakkuk birimine ulaştırmak,
21. Dersliklerin kullanılması ve korunması konusunda ilgililere yardımcı olmak,
22. Lisans, yüksek lisans ve doktora programına katılan öğrencilerin devamsızlık ve başarısızlık nedenlerini araştırmak, sonuçlarını Bölüm Başkanına bildirmek,
23. Yıllık akademik faaliyetlerini bir liste halinde Bölüm Başkanına sunmak,
24. Fakültenin etik kurallarına uymak, iç kontrol faaliyetlerini desteklemek,
25. Anabilim Dalı, Bölüm Başkanı ve Dekan’ın vereceği diğer işleri yapmaktır.
YETKİLERİ
· Yukarıda belirtilen görev ve sorumlulukları gerçekleştirme yetkisine sahip olmak.
· Faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli araç ve gereci kullanabilmek.
EN YAKIN YÖNETİCİSİ
Dekanlık Makamı, Bölüm Başkanı
BU İŞTE ÇALIŞANDA ARANAN NİTELİKLER
1. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda ve 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nda belirtilen genel niteliklere sahip olmak;
2. Görevinin gerektirdiği düzeyde iş deneyimine sahip olmak,
3. Faaliyetlerini en iyi şekilde sürdürebilmesi için gerekli karar verme ve sorun çözme niteliklerine sahip olmak.
SORUMLULUK
Öğretim Üyesi, yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirirken, Fakülte Bölüm Başkanlarına karşı sorumludur.
Kaynaklar:
1. 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanun
GÖREV TANIMI
Süleyman Demirel Üniversitesi üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Ders vermekle ve uygulama yaptırmakla yükümlü bir öğretim elemanıdır. Üniversitelerde ve bağlı birimlerinde, ilgili kanun uyarınca atanmış öğretim üyesi bulunmayan dersler veya herhangi bir dersin özel bilgi ve uzmanlık isteyen eğitim-öğretim ve uygulamaları için, kendi uzmanlık alanlarındaki çalışma ve eserleriyle tanınmış kişiler, süreli veya ders saati ücreti ile görevlendirilebilirler.
GÖREV ve SORUMLULUKLARI
1. Mevcut potansiyelinin tümünü kullanarak Fakülte ve bulunduğu bölümün amaç ve hedeflerine ulaşmaya çalışmak.
2. Fakülte bünyesinde kendi sorumluluğunda belirtilen faaliyetleri yerine getirmek.
3. Sorumlusu olduğu dersler ve laboratuarlar için dekanlığın talep ettiği bilgileri ve dokümanları vermek.
4. Her yarıyıl sonunda sorumlusu olduğu dersler için öğrenciler tarafından doldurulan ders değerlendirme formu sonuçlarına göre iyileştirme çalışmaları yapmak.
5. Yüksek Öğretim Kanunu ve Yönetmeliklerinde belirtilen diğer görevleri yapmak.
6. Danışmanlık ve derslerini Yükseköğretim mevzuatı ve çağdaş/gelişmiş ülke idealine sadakatle bağlı olarak en iyi şekilde yerine getirmek.
7. Kendini sürekli geliştirir; yabancı dil ve akademik bilgi seviyesi ile entelektüel donanımını geliştirmek, ders dışı üniversite etkinlikleri düzenleme ve düzenlenen faaliyetlere katkı sağlamak, sosyal sorumluluk projeleri yapmak, topluma önder ve öğrencilerine yararlı olma çabası içinde olur.
8. Fakültenin etik kurallarına uymak, iç kontrol faaliyetlerine katılmak,
9. Dekanlık Makamı ve Bölüm Başkanı’nın verdiği görevleri yapar.
YETKİLERİ
· Yukarıda belirtilen görev ve sorumlulukları gerçekleştirme yetkisine sahip olmak.
· Faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli araç ve gereci kullanabilmek.
EN YAKIN YÖNETİCİSİ
Bölüm Başkanı, Program Başkanı
BU İŞTE ÇALIŞANDA ARANAN NİTELİKLER
1.657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda ve 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nda belirtilen genel niteliklere sahip olmak;
2. Görevinin gerektirdiği düzeyde iş deneyimine sahip olmak,
3. Faaliyetlerini en iyi şekilde sürdürebilmesi için gerekli karar verme ve sorun çözme niteliklerine sahip olmak.
SORUMLULUK
Öğretim Görevlisi ve Okutmanlar, yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirirken, Fakülte Bölüm Başkanlarına karşı sorumludur.
Kaynaklar:
1. 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanun
GÖREV TANIMI
Süleyman Demirel Üniversitesi üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Araştırma görevlileri, yükseköğretim kurumlarında yapılan araştırma, inceleme ve deneylerde yardımcı olan ve yetkili organlarca verilen ilgili diğer görevleri yapan öğretim yardımcısı olarak çalışırlar.
GÖREV ve SORUMLULUKLARI
1. Yükseköğretim Kanunu’nun 4 ve 5. Maddelerinde belirtilen amaç ve ilkelere, 3/p ve 33. maddelerinde belirtilen görev tanımına uygun hareket etmek.
2. Bilimsel araştırma ve faaliyetlerin yapılmasında hazır bulunmak, yardımcı olmak.
3. Mezuniyet töreni ve oryantasyon programı ile ilgili verilen görevleri yapmak.
4. Spor şenliklerinde Fakülte’yi temsil eden öğrenci gruplarına önderlik etmek.
5. Ders ve sınav programlarının hazırlanması çalışmalarına katılmak.
6. Öğrenci danışmanlık hizmetlerinde öğretim üyelerine yardımcı olmak.
7. Uygun görülen toplantılara ve temsillere katılmak.
8. Bilimsel araştırma ve faaliyetlerde bulunmak, yayınlar yapmak.
9. Yüksek lisans ve doktora programlarına katılarak akademik kariyer yapmak.
10. Kaynakların verimli, etkin ve ekonomik kullanılmasını sağlamak.
11. Bölümün eğitim-öğretim faaliyeti, stratejik plan, performans kriterleri gibi her yıl yapılması zorunlu çalışmalarına destek vermek.
12. Fakültenin etik kurallarına uymak, iç kontrol faaliyetlerini desteklemek.
13. Anabilim Dalı Başkanı, Bölüm Başkanı ve Dekanın vereceği diğer görevleri yapmaktır.
YETKİLERİ
· Yukarıda belirtilen görev ve sorumlulukları gerçekleştirme yetkisine sahip olmak.
· Faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli araç ve gereci kullanabilmek.
EN YAKIN YÖNETİCİSİ
Bölüm Başkanı, Program Başkanı
BU İŞTE ÇALIŞANDA ARANAN NİTELİKLER
1.657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda ve 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nda belirtilen genel niteliklere sahip olmak;
2. Görevinin gerektirdiği düzeyde iş deneyimine sahip olmak,
3. Faaliyetlerini en iyi şekilde sürdürebilmesi için gerekli karar verme ve sorun çözme niteliklerine sahip olmak.
SORUMLULUK
Araştırma Görevlileri, yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirirken, Fakülte Bölüm Başkanlarına ve Anabilim Dalı Başkanlarına karşı sorumludur.
Kaynaklar:
1. 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanun
GÖREV TANIMI
Süleyman Demirel Üniversitesi üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Bölüm Sekreteri, Bölümle ilgili resmi yazışmaları yapmakla görevlidir.
GÖREV ve SORUMLULUKLARI
1. Bölüm sekreterliği ile ilgili genel yazışmaları yapmak ve takip etmek, bölüm sekreterliğinde yürütülmekte olan işlerin zamanında ve doğru olarak yapılması için, gerekli iş akışlarını günlük, aylık ve yıllık olmak üzere düzenlemek,
2. Ders planının hazırlanmasında bölüm başkanlarına yardımcı olmak ve yazışmalarını yapmak,
3. Ders programlarının yapılmasında bölüm başkanlarına yardımcı olmak, ders programı ile ilgili gerekli verileri hazırlamak, gerekli yazışmaları yapmak,
4. Ders programları ile ilgili öğretim elemanlarını bilgilendirme yazılarını yazmak,
5. Sınav programlarının yapılmasında bölüm başkanlarına yardımcı olmak, sınav programı ile ilgili gerekli verileri hazırlamak, gerekli yazışmaları yapmak,
6. Ders programlarını, sınav programlarını öğretim elemanlarına, öğrencilere duyurmak,
7. Programların hazırlanışı sırasında gerekli verileri bölüm başkanlığına ulaştırmak,
8. Öğretim elemanlarının mazeretleri nedeniyle yapamadığı dersleri için öğrencilere duyurmak; gereği için dekanlığı bilgilendirmek.
9. Akademik takvime uygun olarak; öğrencilerin internet ortamında ders kaydına esas olacak şekilde; dönem başlarında her program için ders ve her ders için hoca bilgilerini öğrenci işleri birimine vermek,
10. Her eğitim öğretim yılı başlamadan öğrenci danışman atamalarını yapmak,
11. Ara, final, ek, af ve muafiyet sınavları sonuçlarını; not onay formlarını arşivlemek,
12. Yeni öğrencilerin daha önce başarmış geçmiş oldukları dersleri incelemesi için dersin öğretim elemanlarına sunmak ve intibak kararlarının alınmasını sağlamak ve yönetim kuruluna sunmak ile ilgili yazışmaları yapmak,
13. Öğrencilerin kayıt dondurma taleplerini almak ve yönetim kuruluna sunma yazışmalarını yapmak,
14. Öğrencilerin staj ile ilgili yazışmalarını yapmak ve bu konuda öğrencileri yönlendirmek,
15. Bölümüne bağlı akademik personelin görev sürelerinin uzatılması ile ilgili yazışmaları yapmak,
16. Öğretim elemanlarının not düzeltme taleplerini almak ve yönetim kuruluna sunma konusunda gerekli yazışmaları yapmak,
17. Yemek yardımı ile ilgili yazışmaları ve duyuruları yapmak,
18. Burslarla ilgili yazışmaları yapmak ve duyuruları yapmak,
19. Öğrencilerin ilişik kesme işlemlerinin bölüm ile ilişiklerinin kesilme işlemlerini yapmak,
20. Öğrenci yatay geçiş iş ve işlemleri ile ilgili yazışmaları yapmak,
21. Akademik personel ve öğrenci ile ilgili ilan ve duyuruları yapmak,
22. Öğrencilerin mezuniyeti ile ilgili gerekli yazışmaları yapmak,
23. Yök, senato vb. Kararları takip etmek, uygulamasını yapmak,
24. Öğrenci affı ile ilgili iş ve işlemlerini ve yazışmalarını yapmak,
25. Öğrencilerin mazeretli kayıt yenileme dilekçelerini alıp yönetim kuruluna sunulma konusunda gerekli yazışmaları yapmak,
27. Gerektiğinde bölüm işlemleri için kurum içindeki diğer birimlerle işbirliği yapmak,
28. Bölüm ile ilgili evrakları arşivlemek,
29. Öğrenciler ile ilgili kurullardan çıkan kararların gereğini yapmak, ilgililere duyurmak,
30. Öğrencilerin belge isteklerini karşılamak,
31. Faaliyet raporlarının hazırlanabilmesi için bölüm ile ilgili verileri toplamak ve yazı işleri birimine vermek,
32. Konferans seminer vb. İşlerin yazışmalarını yapmak,
33. Çalışma ortamına giren tüm kişilerin ortamdan memnun ayrılmasını sağlamak,
34. Öğrencilerin eğitim-öğretim ile ilgili sorularını nazik bir şekilde cevaplamak veya ilgili birime yönlendirmek,
35. Bölüm sekreterliğince yapılamayan işler ve nedenleri konusunda, yüksekokul sekreterine bilgi vermek,
36. Fakülte mallarını ve kaynaklarını verimli ve ekonomik kullanmak,
37. Savurganlıktan kaçınmak gizliliğe riayet etmek
38. Mesaiye riayet etmek ve kılık-kıyafet yönetmeliğine uymak
39. Fakültenin etik kurallarını uymak, iç kontrol faaliyetlerini desteklemek,
40. Hassas görevlerinin bulunduğunu bilmek ve buna göre hareket etmek,
41. Bölüm başkanı ve fakülte sekreterinin vereceği diğer işleri yapmak
YETKİLERİ
· Yukarıda belirtilen görev ve sorumlulukları gerçekleştirme yetkisine sahip olmak.
· Faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli araç ve gereci kullanabilmek.
EN YAKIN YÖNETİCİSİ
Fakülte Sekreteri
BU İŞTE ÇALIŞANDA ARANAN NİTELİKLER
1.657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen genel niteliklere sahip olmak;
2. Görevinin gerektirdiği düzeyde iş deneyimine sahip olmak,
3. Faaliyetlerini en iyi şekilde sürdürebilmesi için gerekli karar verme ve sorun çözme niteliklerine sahip olmak.
SORUMLULUK
Bölüm Sekreteri, yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirirken, Dekan, Dekan Yardımcıları, Bölüm Başkanları ve Fakülte Sekreterine karşı sorumludur.
Kaynaklar:
1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
İç Paydaşlar: İletişim Fakültesi öğrencileri, fakülte yönetimi, bölüm akademik personeli
Bölüm Kalite ve Akreditasyon Komisyonu:
Ar-Ge Komisyonu:
Doç. Dr. Bayram Oğuz AYDIN (Bölüm Başkanı)
Doç. Tuğba GÜNGÖR
Doç. Dr. Buşra İNCİRKUŞ ULUSHAN
Bölüm Danışma Kurulu:
Bölüm AKTS Koordinatörü: Doç. Tuğba GÜNGÖR
Bölüm Araştırma Görevlisi Temsilcisi: Arş. Gör. Tuğçe SARI
Bölüm Dezavantajlı Gruplar Temsilcisi:
Bölüm Toplumsal Katkı Temsilcisi:
Bölüm Öğrenci Temsilcisi: