Bölüm Kalite Çalışmaları

Misyon: İletişim, medya, teknoloji, bilişim ve tasarım alanlarının bir araya geldiği multidisipliner yapıda hem teorik hem de uygulamalı program içeriği ile bilimsel ve kuramsal bakış açısına ve becerilere sahip olan, görsel iletişim tasarımı alanındaki güncel gelişme ve eğilimleri takip eden öğrenciler ve akademisyenler yetiştirmektir.
 
Vizyon: Görsel iletişim tasarımı alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel, yenilikçi ve evrensel değerler eksenli, teori üzerine uygulamayı temellendirebilen, alanında özgün ve yaratıcı ürünler ortaya koyma becerisine sahip öğrenciler yetiştirmek. Görsel iletişim tasarımı bölümünün hem yetiştirdiği nitelikli mezunlarla hem de akademik kadrosuyla uluslararası düzeyde tanınır olması hedeflenmektedir.
Amaç: İletişim anlayışının ve teknolojisinin hızla değiştiği günümüzde görsel iletişim tasarım alanında nitelikli ve yaratıcı bireylere ihtiyaç duyulması nedeniyle görsel çevrenin analitik ve yaratıcı biçimde işlenmesini sağlayan, görsel teknolojiyi iletişim ortamında ustalıkla kullanan ve görsel problemlere öğrendiği teoriler ve örnekler ışığında yeni çözümler üreterek tasarımlara dönüştüren iletişimciler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

 Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü SWOT Analizi
 
Güçlü Yanlar
Süleyman Demirel Üniversitesi eğitim öğretimde kurumsallaşmış bir yapıya sahip olması nedeniyle Görsel iletişim Tasarımı Bölümü aday öğrencilerce tercih edilmektedir. Bunun altında güncel teknolojik alt yapıya sahip olunması, deneyimli ve dinamik akademik kadro, dersliklerin nitelikleri, engelsiz üniversite, sektörle bütünleşik yaklaşım, öğrenci katılımına destek, konum ve erişilebilirlik, sosyalleşme olanakları ile kulüp faaliyetleri yatmaktadır.
Deneyimli Akademik Kadro: Görsel iletişim Tasarımı Bölümü alanında uzman ve deneyimli akademik kadrosu ile iletişim ve medya teknolojilerini yakından takip eden bir vizyon benimsemektedir.
Akademik ve Bilimsel Çalışmalar: Bölümün güçlü akademik kadrosu tarafından üretilen bilimsel ve sanatsal çalışmalar güçlü yönlerini yansıtmaktadır. Ayrıca her ünvandan öğretim elemanlarının yayın sayılarının yıllara göre artmakta oluşu yine bölümün güçlü yanı olarak değerlendirilebilir. Bölümde Doçent sayısının çokluğu da en önemli kalite göstergelerindendir.
Teknoloji Dostu Derslikler: Projeksiyon makineli ve internet erişimli derslikler bölümde işlenen öğretim programının etkinliğini artırmada güçlü  yön olarak görülmektedir.
Engelsiz Üniversite: Süleyman Demirel Üniversitesinde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına kayıtlı bulunan özel gereksinimli öğrencilerin, yetersizlikten etkilenme durumları nedeni ile eğitim – öğretim ve sınav uygulamalarında karşılaştıkları sorunlara yönelik çözümler getirmek, eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve sunulan eğitim uygulamalarından eşit ve erişilebilir bir biçimde yararlanmaları için gerekli olan düzenlemeler için engelli öğrenciler koordinatörlüğü bulundurmaktadır. Bu özel gereksinimli öğrencilere yönelik eğitim öğretim faaliyetlerinin yürütülmesinde güçlü yön olarak ortaya çıkmaktadır.
Sektörel Katkı ve Geliştirme: Medya, iletişim, tasarım ve sanat alanlarından profosyonellerin misafir katılımcı olarak eğitim-öğretime katkı vermesi verimliliği arttırmaktadır.
Öğrenci Katılımına Destek ve Ödüllendirme: Bölümdeki öğrencilerin öne çıkan çalışmalarının gerek birim bünyesinde gerekse farklı üniversitelerce yapılan yarışmalarda temsil edilmesi için teşvik edilmesi bölümün tanınırlığı ve marka değeri açısından önem taşımaktadır.
Konum ve Erişilebilirlik: Isparta merkezine yakın toplu taşıma ile kolay ulaşım olanakları da bölümün güçlü yanını göstermektedir.
Kütüphane ve İnternet Olanakları: Bilgiye kolay erişilebilirlik ilkesiyle hareket eden bölümde öğrencilere ders alanlarında da belli alanlarda çalışmalarını yapma imkanı sunulmaktadır. Ayrıca kampüs içerisindeki ücretsiz WIFI erişiminden faydalanabilmektedirler.
Sosyalleşme ve Kulüp Faaliyetleri: Bölümün merkezi derslilerde bulunması, avm, kütüphane, sağlık hizmetleri, yemekhane, kültür ve spor merkezlerine konum olarak yakınlığını sağlamaktadır.  Öğrenci kulüplerinin aktif işleyişi, sıklıkla gerçekleştirilen bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler de bölümün güçlü yanlarını ortaya koymaktadır.
 
 
Zayıf Yanlar
Bölüm bünyesindeki eğitim öğretim uygulaması sürekli olarak gelişme ve iyileşme prensibiyle hareket etmektedir. Bu bağlamda öğrenci ve akademik personel geri bildirimleri hızlıca değerlendirmeye alınmakta ve çözüm üretimi hedeflenmektedir. Ancak fakülteye ait dersliklerin ve uygulama alanlarının eksikliği sıklıkla öğrenci ve öğretim elemanlarınca hissedilmektedir
 
Fırsatlar
 
Eğitim kadrosu: İletişim, medya, sanat ve tasarım alanından öğretim üyelerin sahiptir.
 
Altyapı: Teknolojik alt yapılı derslikler, GİT Atölyesi kapsamında pratiğe yönelik uygulamalar, kütüphanenin sunduğu özel çalışma alanları, sosyal mekanlar öğrencilere bilgiye erişmek ve pratik yapmak için imkanlar sunmaktadır.
 
Fiziksel konum: RATEM, UZEM, KİMER gibi uygulama ve araştırma merkezlerine yakınlık öğrencilerin görsel iletişim tasarımı uygulamalarına kısmi zamanlı olarak katılımları için fırsat olarak görülmektedir.
 
Akademik dergiler, çalışmalar, etkinlikler: İletişim Fakültesi bünyesinde DOĞU-BATI gazetesi ve İFADE Bilimsel Akademik Dergisi yayımlanmaktadır.  Bölüm öğretim üyeleri ve öğrenciler bu yayınlara katkı sağlamaktadır.
 
Tehditler
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü hem teknolojik hem de bilgi olarak sürekli gelişime maruz kalmaktadır. Bu bağlamda dijitalleşen dünya ve teknolojik yenilikler kapsamlı bir şekilde derslere entegre edilmelidir. Bunun için de yeni dersler müfredata eklenebilir, bazı dersler dijital dünyayı da kapsayıcı olarak geliştirilebilir ya da değiştirilebilir.

Doç. Dr. Bayram Oğuz AYDIN
Doç.  Tuğba GÜNGÖR
Doç. Dr. Üyesi Buşra İNCİRKUŞ ULUSHAN

Doç. Dr. Buşra İNCİRKUŞ ULUSHAN

Doç. Dr. Bayram Oğuz AYDIN
Doç. Arzu GÜRDAL
Doç. Tuğba GÜNGÖR

Doç. Dr. Bayram Oğuz AYDIN (Bölüm Başkanı)
Doç. Tuğba GÜNGÖR (Bölüm Başkan Yrd.)
Doç. Dr. Buşra İNCİRKUŞ ULUSHAN (Öğretim Üyesi)

Dış Paydaşlar: İletişim Başkanlığı, RTÜK, UZEM, KİMER, RATEM
İç Paydaşlar:
İletişim Fakültesi öğrencileri, fakülte yönetimi, bölüm akademik personeli