Hakkında

2011 yılında kurulan SDÜ İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 2012 yılında kurulmuştur. I. ve II. Öğretim programlarıyla eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. Bölüm içerisinde hem teorik hem de uygulamalı dersler ile öğrencilerin yeterli bilimsel ve mesleki donanımı kazanarak iş hayatlarına atılmalarını sağlamak hedeflenmektedir.  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü; Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Tanıtım, Araştırma Yöntemleri ve Kurumsal İletişim ana bilim dallarından oluşmaktadır.

Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı’nın temel çalışma alanları: Kitle İletişim Araçları, Halkla İlişkiler Metinlerinde Yazım Teknikleri, Pazarlama Teorisi, İletişim Teknolojileri, Örgütsel İletişim, Küresel İletişim, Siyasal İletişim, Marka Yönetimi ve Halkla İlişkiler Kampanyası Geliştirme’dir.

Reklamcılık Ana Bilim Dalı’nın temel çalışma alanları: Reklam Stratejileri, Etkili Reklam ve Satış Stratejileri, Medya Planlaması, Reklamda Metin Yazarlığı ve Görsel Tasarım, Reklam Biçimleri, Reklamcılık ve Yeni Medya, Reklamcılıkta Etik ve Hukuk’tur.

Araştırma Yöntemleri Ana Bilim Dalı’nın temel çalışma alanları: Bilim Felsefesi, Bilimsel Araştırma Metodolojisi, İletişim Araştırmaları, Sosyal Bilimlerde Veri Toplama Yöntemleri, Yeni Medya Araştırmaları, Büyük Veri, Nitel ve Nicel Araştırmaları, Araştırma Yöntemlerinde Uygulama ve Analiz, Bilgisayar Tabanlı Veri Analiz Programları’dır (SPSS, AMOS vs.).

Kurumsal İletişim Ana Bilim Dalı’nın temel çalışma alanları: Kurum Kültürü ve Örgütsel Davranış, Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İtibar, Yönetim İletişimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi ve Etik, Kurum İçi İletişim’dir.

 

Misyon

İletişim dünyasının ihtiyaç ve beklentilerinin farkına vararak halkla ilişkiler alanının dinamiklerine uyum sağlayabilen, donanımlı, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden, toplumsal sorunlara duyarlı, meslek etiği bilincine sahip halkla ilişkiler profesyonelleri yetiştirecek yenilikçi ve sürdürülebilir eğitim vermek temel misyonumuzdur.

 

Vizyon

Halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahip, halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma ve yöntemlerini bilen, eleştirel düşünme becerisine sahip, uygulama, yönetme ve üretme becerisi yüksek nitelikli halkla ilişkiler profesyonellerini yetiştiren uluslararası standartlarda kabul gören bir bölüm haline gelmek.

 

SWOT ANALİZİ

Güçlü Yönler

·       Halkla ilişkiler alanında akademik yetkinliğe sahip, nitelikli bir akademik kadroya sahip olması,

·       Fakültenin misyonu ve vizyonu doğrultusunda uyumlu bir eğitim ve öğretim planına sahip olması,

·       Halkla ilişkiler mesleğinin akademik ve sektörel gelişimine katkı sağlayan bir bölüm olması,

·       Öğrenci odaklı bir bölüm olması,

·       Öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirebileceği uygulama atölyelerinin var olması,

·       Yüksek lisans ve doktora programlarına sahip olması,

·       Kuramsal ve uygulama odaklı derslerin varlığı,

·       Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nün köklü bir geçmişe sahip olması,

·       Bölümün akreditasyon sürecine hazırlanıyor olması,

·       Akademik personel tarafından yayınlanan ulusal ve uluslararası yayınların fazla olması,

·       Bölümün üniversite tercihlerinde yüksek oranda tercih ediliyor olması,

·       Öğrencilerin gereksinimlerine uygun kütüphanenin olanakları,

·       Öğrenci ve öğretim üyesi iletişiminin aktif bir şekilde yürütülüyor olması,

·       Akademik personelin gelişimini sürdürmesi açısından kurum içi eğitimlerin verilmesi,

·       Fakültenin konum ve erişilebilirlik açısından Isparta’nın merkezinde olması,

·       İletişim Fakültesi bünyesinde yayınlanan SDÜ İFADE Dergisi’nin varlığı,

·       Yandal ve çift anadal programlarının olması,

·       Öğrenci değişim programlarının varlığı,

·       Öğrenci kulüplerinin aktif olması,

 

Zayıf Yönler

·       Halkla ilişkiler mesleğine ait iş olanaklarının daha çok İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyük şehirlerde olması,

·       Halkla ilişkiler mesleği profesyonellerinin daha çok büyük şehirlerde çalışıyor olmasından kaynaklı Isparta’da halkla ilişkiler profesyonellerini ağırlayacak etkinliklerin düzenlenmesinin daha zor olması,

·       Bölüm öğretim üyeleri başına düşen öğrenci sayısının fazla olması,

·       Halkla ilişkiler sektöründe aktif olarak çalışmakta olan deneyimli meslek profesyonellerinin ders vermiyor oluşu,

·       Bölümün akredite olmaması,

·       Uluslararası öğrencilerin az sayıda olması,

·       Bölümün derslerini işleyebileceği fakülteye ait dersliklerin olmaması,

 

Fırsatlar

·       Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte halkla ilişkiler mesleğinin önem kazanması,

·       Isparta’nın en büyük üniversitesinin bir bölümü olmak,

·       Halkla ilişkiler alanında nitelikli eğitim alan insan gücüne ihtiyacın artması,

·       Öğrencilerin aldıkları eğitimlerinin bir çıktısı olarak katılabilecekleri ulusal yarışmalarının varlığı,

·       Bölümün ulusal tanınırlığının günden güne artması,

·       Üniversite eğitimin yaygınlaşması sonucunda bölüme olan talebin günden güne artıyor oluşu,

·       Mezun sayısının fazla olmasından kaynaklı mezunlar ile ilişkilerin geliştirilmesi fırsatı,

 

Tehditler

·       Ulusal ve uluslararası kaynaklı ekonomik sorunların ortaya çıkması sonucunda Isparta’da eğitim almanın ekonomik açıdan aileleri zorlaması,

·       Ülke genelinde halkla ilişkiler mezunlarının artması sonucunda sektöre çok fazla iletişim profesyonelinin dahil olması,

·       Halkla ilişkiler ve tanıtım bölümlerinin sayısının daha büyük şehirlerde artıyor oluşu,

·       Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan değişimle birlikte bu değişimlere ayak uydurmaya olanak sağlayacak derslerin eğitim ve öğretim planlarına eklenme gerekliliği,

 

Paydaşlarımız

- İletişim Başkanlığı

- RTÜK

- UZEM

- KİMER

- RATEM

- Mezun öğrenciler

- Diğer bölümlerin akademik personelleri

- Diğer bölüm öğrencileri

- Bölüm öğrencileri

- Fakülte yönetimi

- Bölüm akademik personelleri